Supergod yoghurt och billigare "fiberhusk"

Jag var och shoppade i eftermiddag/kväll. Matshoppade. Jag gick fram och tillbaka bland hyllorna på både Ica Maxi och Willys. Kollade utbud och priser. 
Därmed har jag också konstaterat att utbudet är så gott som detsamma och priserna är bättre på Willys. Däremot har inte Willys kokosolja.
Exempelvis så hittade jag, på Willys, Finax Psyllium, som är exakt samma sak som fiberhusk, alltså pulveriserat Psylliumfröskal. Man fick 200g Finax Psyllium för samma pris som 100g Fiberhusk. (Ica hade den inte alls).
Jag googlade lite på det också. Vissa verkar tycka att det är smakskillnad på dom, tydligen för att de kommer från olika områden eller olika sorter av frön... Känns som att det kvittar kan jag tycka. Det är ju inte direkt Zinfandel och Cabernet Sauvignon vi pratar om. ;-)
Jag visar en bild på frp här nedan.
 
Jag köpte även en yoghurt som jag fick tips om. Rysk yoghurt. Finns på hink om 5 dl. Så till kvällsfika blev det sån, sötad med Stevia strö och vaniljpulver. Supergott! Yoghurten är 17 % fet och är krämig som Creme fraiche men smakar som yoghurt. Skulle kunna tänka mig att den kan vara god att frysa också. Som glass! Ska prova direkt. :-)
Till det så micrade jag fyra ostskivor i ca 2,5 min (det ska puttra ordentligt) lät de svalna och stelna, så det blir som en "hårdbrödmacka". Kladdade på färskost och pastramikotlett. 
Gott gott.
 
//Madde

Kommentera här: