Effektiv dag

Jag blir rätt lätt rastlös när jag inte har något att göra, speciellt utan tv och dator.. Killarna sover rätt länge och vill gärna slappa efter det medans jag vill komma igång med dagen och få något gjort.

Igår så tog jag och svärmor en prom med kakan i skogen, hittade lite svamp och en massa blåbär.. Plockade drygt 1 liter men hade kunnat ståt där i timmar och plockat för det fanns så mkt :-)

Vid 15 skulle vi in och hämta Gustavs farfar Olle i Stenungsund och sedan iväg och träna, men Olle ringde och var försenad så jag tog pilken och ställde mig på bryggan för skoj skull och han inte mer än att sänka pilken så hade jag napp.. 2 torskar.. 1 ganska stor och 1 lite mindre.. Nu får man ju inte fiska torsk här inne men det visste vi inte förren efter. 
Det blev iaf fish and chips på dom och några köpta till middagen :-)

På kvällen efter hockeyn gick vi ner till bryggan igen fast hade nu med oss ett kastspö, Gustav drog upp en hyfsat stor havsöring ( som man får ta ) och jag fick upp en marulk ( tror vi ) som var så sketa liten så den fick åka ner i havet igen :-)

Ska nog ner å sätta mig en sväng på bryggan snart igen och se vad man får upp för spännande :-)




Kommentera här: